Дидактичні ігри

        Дидактичні ігри з розвитку мовлення
 «Підберемо ПАРУ»
Мета: закріпити словник іменників за темою «Іграшки», вчити встановлювати подібність предмета з його зображенням на картинках, удосконалювати зорове сприйняття.
ОБЛАДНАННЯ: іграшки (м'яч, лялька, ведмедик і т.д.), предметні картинки із зображенням цих іграшок.
Розгляньте разом з дитиною іграшки та предметні картинки. Назвіть кожну з них. Попросіть дитину взяти в руки одну з картинок і знайти іграшку відповідну їй.

«ЧИМ ГРАЮТЬ І що вдягати».
МЕТА: закріпити в словнику дитини назви іграшок, предметів одягу, основних дій з ними.
ОБЛАДНАННЯ: предметні картинки із зображенням іграшок і предметів одягу.
Розкладіть на столі предметні картинки і запропонуйте дитині сказати, що на них зображено. Попросіть малюка показати і назвати предмети, з якими можна грати. Спонукаючи його відповідати фразою: «Я граю машиною». Потім попросіть дитину назвати предмети одягу та основна дія з ними: «Пальто надягають». В кінці гри підведіть підсумок: машиною, кубиком грають. Пальто, сорочка, шкарпетки, сукня надягають - це одяг.

«Що змінилося»
МЕТА: закріплювати в словнику дитини іменники з теми: «Іграшки», «Одяг», «Меблі» і т.д., сприяти розвитку уваги і короткочасної зорової пам'яті.
ОБЛАДНАННЯ: іграшки або предметні картинки по темі 5-7 штук.
Розставте або розкладіть на столі іграшки або предметні картинки і попросіть дитину назвати їх. Запропонуйте малюкові закрити очі і змініть розташування іграшок або картинок на столі. Розплющивши очі, дитина повинна відгадати, які іграшки або картинки переставив дорослий.

«Чудесний мішечок»
МЕТА: закріплювати в словнику дитини слова з теми: «Іграшки», «Фрукти», «Овочі» і т.д., вчити розрізняти предмети на дотик, удосконалювати тактильне сприйняття.
ОБЛАДНАННЯ: мішечок, предмети по темі.
Запропонуйте дитині дістати з «чудесного мішечка» певний предмет. Малюк повинен знайти його на дотик, не заглядаючи в мішечок. Ускладнити завдання можна, поклавши в мішечок предмети різного розміру (великі, маленькі). У цьому випадку дитині пропонується знайти в мішечку вказаний дорослим предмет.

ЖИРАФА Й МИШЕНЯ
Мета:   формування мовного подиху й правильної звуковимови.
Хід  гри:
Дитина стоїть випрямлено, потім встає на коліна, піднімає руки вгору, тягнеться й дивиться на руки — вдих («У жирафи зріст великий...»). Присідає, обхопивши руками коліна й опустивши голову, — видих із вимовою звука ш-ш-ш («...А малий — у мишеняти»).
Потім дитина йде й одночасно вимовляє:
Мишеня й жирафа — друзі,
Пішли разом погуляти.
У жирафи зріст великий,
А малий — у мишеняти.
(Повторити 6—8 разів.)

РІЗНОКОЛЬОРОВІ СНІЖИНКИ
Мета:  розвиток координації та дрібної моторики рук, вплив на центри мовлення, формування акуратності.
Матеріал:  фломастери, білий папір, ножиці.
Хід гри:
Ведучий показує, як виготовити сніжинки з аркушів паперу, прорізуючи їх. Після того як діти зроблять багато сніжинок, він говорить, що вони вийшли хоч і різні, але однокольорові. Тут прийшли друзі-фломастери й подарували сніжинкам різнокольорові сукні. Ведучий просить дітей розфарбувати сніжинки. Оскільки сніжинки виходять ажурними, необхідно, щоб папір був міцним.
Рухи із зафарбовування впливають на розвиток дрібної моторики рук.

ЛИСА-ПАТРИКІЇВНА
Мета:  формування правильної артикуляції щелеп і колоротової мускулатури в спокої.
Матеріал:  дошка («місток») або широка стрічка, маленькі сушки або печиво.
Хід гри:
«Місток»-дошка лежить на підлозі. Дитина йде містком, відкриває рота, висолоплює язик, на кінчик якого ведучий кладе крекер. Пройшовши місток, дитина з'їдає печиво.

Комментариев нет:

Отправить комментарий